tag:blogger.com,1999:blog-516313645924567821.post5449445079243201669..comments2023-10-01T04:54:30.903-07:00Comments on Gunn Marit Nisja: Det beste og verste ved jobbenNadiyyahttp://www.blogger.com/profile/16632819018442997625noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-516313645924567821.post-80441786389671313412010-10-16T04:12:53.378-07:002010-10-16T04:12:53.378-07:00Takk for det! Hyggelig kommentar, og det er nettop...Takk for det! Hyggelig kommentar, og det er nettopp det jeg mener: Forstå at vi er mennesker som er bak disken!! <br /><br />Har bestemt meg for at jeg aldri skal glemme det. Hvor leit det er å bli skjelt ut for ikkeno når man har gjort sitt beste. Hvor slitsom denne konversasjonen er når du har den for femtiende dag den uka:<br /><br />Kunde: Når er pizzaen ferdig?<br />Kundebehandler: Det tar 20 minutter.<br />Kunde: *himler med øynene og sukker tungt*<br /><br />Altså, jeg skjønner at ikke alle kunder har full innsikt i hva som foregår på kjøkkenet, men, hallo? Man vil vel ha maten sin ferdig tilberedt?Nadiyyahttps://www.blogger.com/profile/16632819018442997625noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516313645924567821.post-35959803054996588472010-10-13T06:33:12.111-07:002010-10-13T06:33:12.111-07:00Skal prøve å holde meg saklig og grei i denne komm...Skal prøve å holde meg saklig og grei i denne kommentaren, men det kan nok bli en utfordring siden jeg kjenner jeg fyrer meg selv opp i irritasjon over emnet.<br />Har møtt deg over en disk flere ganger og må si at jeg har aldri opplevd deg som annet enn blid og hyggelig. <br /><br />Jeg har av og til lurt på om de som alltid klager over det de kaller dårlig service noen gang har tenkt over om det kan skyldes hvordan de selv fremstår. Opplever selv at selv om jeg tar i mot en kunde med ett hyggelig men dog veldig rutinert "Hei" så får jeg kun ett surt "Jeg skal ha..." tilbake, uten tanke for å så mye som ett halvhjerta "Hei" igjen. I mitt hode er kundeservice gjensidig. Altfor mange har glemt at det er mennesker som står bak disken også. Og det kan virke på meg som at de som ikke selv jobber i serviceyrker har raskest for å glemme slikt. Har eksempler på det stikk motsatte også, men det får være til en annen gang.<br />På den andre siden så opplever jeg de fleste som hyggelige, og mange er jeg på hils/i snakk med når jeg treffer de utenom jobb også. (Kanskje det bare vil bli slik på små steder?) <br />Jeg har brukt opp min tildelte kvote av serviceinnstilling og tålmodighet, så mens lillepus ligger her på fanget og kjemper med tastaturet om oppmerksomhet så synes jeg at jeg skylder en takk til alle de ukoselige som over tid har gitt meg nok spark der bak til å få meg en utdannelse og finne meg en jobb som ikke involverer den grad av kundebehandling.<br />Ønsker deg lykke til med forfatterskapet, og kommer til å følge bloggen din videre :-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516313645924567821.post-56647876822719903412010-10-11T14:14:09.899-07:002010-10-11T14:14:09.899-07:00Og jeg føler jeg har taklet det lenge nok, kjære S...Og jeg føler jeg har taklet det lenge nok, kjære Sirenia ;) Det har vært masse nyttige erfaringer, dessverre er noe av den erfaringen at det finnes "folk til alt" som vi sier, at det finnes få grenser for hvor frekke og ufordragelige folk kan være når de står overfor en person de mest sannsynlig slipper å forholde seg til i framtida. ;)Nadiyyahttps://www.blogger.com/profile/16632819018442997625noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-516313645924567821.post-89443223558739973152010-10-11T12:31:32.051-07:002010-10-11T12:31:32.051-07:00Helt sikkert ikke enkelt å være i servisenæringen...Helt sikkert ikke enkelt å være i servisenæringen Nad, det skjønner jeg så veldig godt.<br />Jeg hadde aldri taklet det :)<br />Ille nok å være lærer siste årene, med kravstore unger og foreldre som alltid vet best og ikke eier elementær folkeskikk eller fagkunnskap.Sireniahttps://www.blogger.com/profile/17877524249150403001noreply@blogger.com