Velkommen!

Jeg heter Gunn Marit Nisja og er romanforfatter. Velkommen til bloggen min! Følg meg også på facebook.

fredag 27. mai 2011

Et deilig punktum...

Egypt! Det frodige Nil-beltet, den øde ørkenen, og meg.


Noen avslutninger er bedre enn andre. Spesielt gjelder vel dette hvis slutten er begynnelsen på noe nytt og spennende? I går skrev jeg under kontrakten på debutromanen min, "Naken i hijab"... Med lanseringsdato 25. august 2011.



Meg og redaktør Tiger Garte



Historien startet allerede i 2004. Gjennom venner fikk jeg vite om et spahotell-prosjekt i Egypt og så det som en kjempefin mulighet som nyutdannet kokk til å komme ut i verden for å oppleve noe. Jeg hadde nok ikke drømt om på forhånd at Egypt skulle bli en så stor del av meg og livet mitt. I 2009 hadde jeg mer enn fire år bak meg med reiser opp og ned, sterke opplevelser og personlige forhold på godt og vondt. Da var det fetteren min sa: "Det du forteller om, det høres jo ut som en hel roman!"

En påminnelse om at vi befinner oss i det evige landet.

Etter 1,5 år med samarbeid med Juritzen forlag foreligger altså resultatet. En roman med handling fra det Egypt som jeg er så glad i, men som samtidig er så vanskelig å befinne seg i. Det er det samfunnet som eksisterer bak sceneteppet i forhold til det turister flest møter. Mange vil forhåpentligvis synes det er fint og interessant å lese om hva en norsk jente kan erfare i en slik verden. Insh'allah!
Noens hjem i Øvre Egypt. Ryddig og ordentlig som seg hør og bør.

4 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye! Jeg må få kjøpe en signert bok av deg Nadiyya! Høres ut som en megaspennende bok!
    Kos deg med lørdagen!

    SvarSlett
  2. Gratulerer så masse! Så spennende! :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk begge to - spent på lanseringen - får korte tiden med å skrive på noe nytt!

    SvarSlett
  4. Så gøy og så stoooort! Gratulerer! =o)

    SvarSlett