Velkommen!

Jeg heter Gunn Marit Nisja og er romanforfatter. Velkommen til bloggen min! Følg meg også på facebook.

onsdag 18. april 2012

Målet i sikte med "Porselenspiken"... Og besøk hos Norges største leseselskap??

Hva syns dere? Utgis 1. sept.
I går skulle jeg til Sarpsborg på bokpresentasjon. Har vært så heldig å bli invitert av Leseselskapet Borg, kanskje landets største lesesirkel, for å presentere "Naken i hijab" og lese fra den. I dagene før besøket hadde min kontaktperson i Sarpsborg, Vigdis, snust opp på nettet at jeg var i gang med nye prosjekter, og hun spurte om det var mulig å nevne noe om det.
Jeg legger ut... I Sarpsborg.
På vei til Sarpsborg var jeg innom forlaget i Oslo for å hente noen papirer, og der hadde ass. forlegger Anette en kjempefin overraskelse til meg! Hun hadde et nytt utkast til omslag på Porselenspiken klart, og lurte på hva jeg syntes om det. Jeg falt pladask! Forlegger Juritzen var også enig, og dermed var avgjørelsen enstemmig avgjort: Det blir kalde gafler og varme hjerter ;)  Jeg syns gafler var sånt et flott symbol. De er kalde, blanke, skarpe og potensielt farlige... Men de er også forbundet med næring og nytelse. Passer veldig bra til innholdet i boka, bare vent og se, dere vil være enige ;)

Så jeg var allerede ganske full av sommerfugler da jeg ankom Sarpsborg. Leseselskapet Borg har flotte lokaler og faktisk hele 500 medlemmer, hvorav 100 er jevnt aktive. De var utrolig positive og lydhøre. Da jeg leste og fortalte fra mine erfaringer var det så stille at en kunne høre den berømte nåla falle... Etterpå spurte jeg om det var noen som hadde sovnet, hehe... "Nei," var svaret. "Da hadde du hørt snorkinga!"

Må bare si at Særpingene er helt utrolig heldige som har et slikt flott miljø. Nesten bra nok grunn til å flytte til Østfold!

I dag har jeg fått lov til å vise fram omslaget på Porselenspiken på nettet, og er overveldet og glad for responsen. Så flott at folk liker det! Så har feiret i kveld med vinflasken jeg fikk fra Leseselskapet Borg, og lader opp til noen temmelige intense redigeringsrunder nå på slutten! Utgivelsen er også framskyndet fra okt til 1. september, herlig... Bare litt over fire mnd igjen, og vi vet jo at det går som en røyk!

Hurra!

7 kommentarer:

  1. Det må være spennende. Siden jeg aldri har skrevet bok kan jeg ikke tale av erfaring, men jeg tror skriveprosessen må være unnfangelse, svangerskap og fødsel... Lykke til med ditt nye "barn". Jeg gleder meg veldig til å lese.

    -klem og masse varme tanker-

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er veldig veldig spennende! Nå har jo aldri jeg fått barn, men jeg tror det er litt sammenlignbart. All forberedelsen og forventningene. Da kan det å få se omslaget kanskje sammenlignes med ultralyden! Dette beviset på at det er noe ekte, håndgripelig og fint som skal komme ut av dette, at det er mer enn en fjern ide... :)

      Slett
  2. Gratulerer! Omslaget er fint, og pirrer nysgjerrighet i meg. Og gratulerer med vellykket besøk hos lesesirkelen. (Jeg tror jeg hadde syntes det måtte være veldig skummelt...)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var skummelt! Jeg var så nervøs! Har jo snakka om boka mi litt før for folk men vanligvis må man presse seg inn på et veldig kort tidsrom, 5-10 minutter, og være en av mange. Føles spesielt å ha den luksusen at man kan prate i en time om seg selv... Følte at jeg bablet avgårde, men de syntes visst det gikk bra, og koste seg, sa de!

      Slett
  3. Hvor herlig at det gikk bra! Godt å ha en lydhør publikum! Synes omslaget til den nye boken er veldig fint! Og jeg gleder meg til 1 september for da får jeg kjøpt den...

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååå, tusen takk... :) <3 Ja syns det er så moro at den ble framskyndet fra midten av oktober til første september. Er så fint! :D

      Slett
  4. Omslaget til den nye boken er bare helt herlig og som jeg gleder meg til boken kommer:-) i mens skal jeg få tak i den første boken din. Ha en fin dag:-)

    SvarSlett