Velkommen!

Jeg heter Gunn Marit Nisja og er romanforfatter. Velkommen til bloggen min! Følg meg også på facebook.

torsdag 17. mars 2011

Jeg er en vakker blogger! OG sinna!






Gjett om jeg ble glad i dag, kom på bloggen min og fant ut at jeg hadde fått en award! Jeg skjønner meg ikke helt på dette med awards, og dette er min første, men nå er det altså offisielt: Jeg er en vakker blogger!
Denne prisen fikk jeg altså av Ciuva, som er en lese- og skriveglad blogger vel verdt å besøke. Det følger noen spørsmål med, som jeg selvfølgelig bare synes det er moro å svare på:

1. Ta opp nærmeste bok og slå opp på side 18, linje 4. Hva står det der?
"Yoghurt, agurk og hvitløk plandes med olivenolje" ...    Nesten alle som kjenner meg i såkalt real life vet at jeg er kokk. Stortrives på kjøkkenet, og det er sjelden vi har noe problem med å finne ut hva vi skal ha til middag. Nærmeste boken jeg fant var Teknologisk Forlags "Den nye store kokeboken". Ellers ligger Orhan Pamuks "My name is Red" for tiden på nattbordet mitt.


2. Hva er det siste du så på TV?
Tv fungerer faktisk dårlig for meg. Jeg blir forferdelig rastløs og føler at jeg kaster bort tida. Jeg setter meg nesten aldri ned for å se en film eller noe, ser på litt til og fra når samboeren sitter foran tv. Det finnes selvfølgelig unntak. Extra-trekning på tirsdager for eksempel. Og det finnes selvfølgelig filmer jeg liker veldig godt, serier også. Jeg slår aldri på tv når jeg er alene. Derimot driver jeg og ser "Sopranos" på dvd med kjæresten på kveldstid. :)

3. Bortsett fra datamaskinen, hva hører du nå?

En mystisk dunking utenfor veggen. Tror det er kattene mine som leker.


4. Når var du sist ute og hva gjorde du da?

Nja. går ofte tur. I dag har jeg vært i banken og kjefta på dem. Og vunnet. 200 kr i gebyr for å veksle inn innholdet i sparegrisen?? Hallo!!??


6. Hva var den siste filmen du så?
Vanskelig! Ser jo så utrolig sjelden filmer, så det må bli "den siste filmen som gjorde inntrykk". Det var "Charlie og sjokoladefabrikken" av Roald Dahl, med Johnny Depp i hovedrollen. Elsker Roald Dahl. Elsker sjokolade. Elsker Johnny Depp. 

7. Skulle du overveie å flytte til utlandet?

Å ja definitivt. Akkurat nå er jeg jo mer "familisert" enn jeg noen gang har vært, samboer med barn fra før og to pusekatter i tillegg. Men jeg er av den typen person som synes det er utrolig interessant å bli kjent med andre lands kultur og historie, for ikke å snakke om andre lands folk! Vi får se hva det blir til, men uansett håper jeg å få råd og mulighet til å reise mye i mitt liv. Jeg er også av typen som hadde foretrukket å besøke landsbyer i mongolia framfor eiffeltårnet any day... Eller kanskje litt begge deler ;) :P



Sånn, det var alle spørsmålene. Så skal man gi awarden videre. Da velger jeg en spesiell blogger, nemlig Rie!  Hun blogger ikke fryktelig ofte, men beskriver i bloggen sin sin hverdag som klarsynt og åndelig livsveileder. Så for alle som vil vite mer om hvordan det er å ha flere sanser enn andre, anbefaler jeg å lese denne jornære og fine bloggen.

Da var jeg ferdig med bloggingen for i dag. Over til husarbeidet. Er mye skriving for tiden, så huset flyter... Men så fungerer også hodet bedre når det er ryddig omkring en, så man må avpasse litt. Goodbye blogspot. Hello grønnsåpe. Toodles!

6 kommentarer:

  1. Du er vakker utenom bloggen også du da, bortskjemta;) åh, jeg var hjemme fra i går til i dag, der skal det ordnes når jeg kommer hjem imorra ja;) elsk på deg:)

    SvarSlett
  2. Fnis... Takk skal du ha, fine Krist!

    SvarSlett
  3. Du er vakker, og gratulerer med award.. Den var velfortjent..

    En riktig god helg til deg...

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Jeg ble kjempeglad på en fryktelig barnslig og deilig måte :)

    SvarSlett
  5. Flott :)

    Takk for en award til meg - men nei, jeg skjønner ikke hvordan den fungerer... ;)

    SvarSlett
  6. Jeg kan sende den (bildet) på mail. Så kan du sette den inn på bloggen din om du har lyst :) Og så er det meningen du skal lage et innlegg og svare på de samme spørsmålene jeg gjorde - dersom du har lyst :)

    SvarSlett